2010 Thailand.

Rejsedagbog.

Flere foto kan ses på  https://picasaweb.google.com/113832568395311834835/2010Thailand#

Torsdag den 4. marts.

Afrejse fra Kastrup Lufthavn, som planlagt klokken 22.50

Piloten rapporterer om at vejret er helt ideelt til at flyve til Bangkok, vi vil nok være fremme 30 minutter før planlagt tid.

Efter en meget rolig og behagelig flyvetur landede vi i Bangkok Suvarnabhumi Airport  fredag klokken 15.00 Thailansk tid, efter godt 10 timers flyvetur.

Klokken 16.50 fortsatte jeg med fly til Krabi Airport, hvor vi landede klokken 18.00.

Efter nogen søgning efter en bolig for opholdet, lykkedes det at finde en bungalow i Blue Ba You Bungalows ved Noppharat Thara Beach. Det er bungalows, som ligger direkte ud til strandvejen og stranden.

Og så godnat jeg er meget træt.

Lørdag den 6. marts.

I dag er der lige nogle ting som skal klares.

Jeg fik lejet en motorcykel hos den samme udlejer som jeg plejer, han beklagede dog at der ikke var nogen gammel motorcykel til den favorable pris som jeg plejer at betale, men jeg kunne da godt få en ny til samme pris.

Jeg fik også købt et thai SIM-kort så nu har jeg telefonnummer +66 08 55 78 89 10

Jeg har også købt en kode som giver adgang til internettet, derfor kan jeg nu ajourføre min hjemmeside.

Så har jeg bestilt tid hos tandlægen, for at få kontrolleret den bro jeg købte her sidste år.

Og så det vigtigste her i varmen (35 grader i skyggen), jeg har fået købt drikkevarer.
Inden jeg kørte tilbage til min bungalow besøgte jeg Inge og Erik, de har det godt og rejser hjem om ca. 3 uger.

Søndag den 7. marts.

i dag har jeg været lidt rundt for at se hvad der er sket siden sidst.
Den fiskesø som jeg var glad for at komme til, er blevet nedlagt. De bygger nu landevej igennem området, og der følger vist en bro efter, sådan ser det i hvert fald ud.
jeg spurgte nogle bygningsarbejdere om hvad det var som foregik. Det viste sig, at der blandt arbejderne var den tidligere ejer af fiskesøen, ham kender jeg godt og fik derfor en god snak med ham.
Jeg har også besøgt politimesteren, som stadig driver restaurant i Ao Nang, selvom han arbejdsmæssigt er bleve flyttet til politiet i Krabi. Han sagde, at det nu er hans kone som er chefen i restauranten.
Hans engagement i restaurant ROCHY BAR, har han været nød til helt at droppe. Det tillader hans arbejdstid ikke, eller også har han fået et pålæg om at stoppe.

Mandag den 8. marts.

I dag har jeg været på Ao Nang Stranden.
Jeg var på "mit kontor" det er en plads i restaurant Last Ficherman, ude under palmerne og helt ud til stranden. Men der var mange flere gæster end der plejer så jeg besatte ikke pladsen hele dage. Vandet er herligt, måske nærmest for varmt.
Aberne sidder stadig og venter på turisterne for at få en banan.
Jeg har været hos tandlægen for at få min bro kontrolleret, samt fået to slibeskadede tænder repareret.
Jeg har også besøgt tyskeren Emma (Helmer) han er igang med at bygge sig en villa.
Nu til aften vil jeg sætte mig udenfor min bungalow og læse Troels Kløvedals bog Afrodites Smil, og så skal jeg nok have mig en Gin og Tonic.

Ao Nang abe.

Tirsdag den 9. marts.

I dag skal være en rigtig hviledag, jeg sov meget længe og gik blot over strandvejen for at opholde mig lidt på den nærmeste strand som er Nopharat Thara Stranden. Det er en strand med meget lavt vand, man skal flere hundrede meter ud for at få lidt dybde, det vil sige det er en meget børnevenlig strand.
Efter lidt frokost (ris m.v.) sov jeg det meste af eftermiddagen og har til aften spist i "Garagen" i Leela Valley hvor jeg fik fisk og kinesisk selleri, jeg blev godt mæt for 15.00 kroner, men så drak jeg også kun vand til.
Undervejs aflagde jeg et besøg hos Inge og Erik.
Aftenen vil jeg tilbringe udenfor min bungalow med bogen og en Gin og Tonic.
Nopharat Thara stranden.

Onsdag den 10. marts.

Så fik jeg startet min morgenmotion, jeg var tidligt oppe og tog en travetur på 1,5 timer, det var godt at få begyndt, men det var en varm tur.
Efter morgenmotionen stod morgenmåltidet på en gang rissuppe og en kop kaffe.
Dagen er ellers fordrevet på stranden, hvor jeg fik en gang Aloe/olie massage samt ansigtsmassage.
Til aften bliver det nok fisk.
Ao Nang stranden og Ao Nang klippen.

Torsdag den 11. marts.

Ja det blev til fisk i går, ude hos dværgene så er der nogen som ved hvor det er.
I dag har jeg været "På Kontoret" altså på AO Nang Stranden. På "nabo kontoret" kom i dag min gamle ven englishmanden, det er ham som har givet det betegnelsen "På Kontoret", han bor her i Thailand hele året.
På fotoet ser i udsigten fra "Kontoret".
Jeg er nu gået igang med at læse Dan Brown's Det Forsvundne Tegn.

Fredag den 12. marts.

Jeg klemmer lige fredagen ind her, jeg har ikke ret mange planer for i dag, bortset fra at læse videre, og så få hentet nogle tonic.
Udsigt fra "Kontoret".

Lørdag den 13. marts.

Stille og rolig dag, det er ret begrænset hvad man orker af aktiviteter i den varme 38 grader i skyggen.
Jeg fik dog læst lidt og soppet lidt rundt ved stranden, men der er nu bedst inde i skyggen.
Var igen ude ved dværgene og spise fisk.

Søndag den 14. marts.

Varmen er mindst det samme som i går.
Jeg startede dagen ret tidligt med en lang travetur, det var inden solen rigtig fik magt.
Undervejs mødte jeg Nueg, det er ham som jeg lejer motorcykel hos, vi fik os en hyggesnak, og så fortsatte jeg uden at lade mig friste til at blive kørt resten af vejen.
I eftermiddag kørte jeg ud til Nosey Parker´s.
Det er der hvor en del turister kommer for at opleve elefanter og måske få en ridetur, jeg tog en del billeder.
Jeg var her også for nogle år siden og fik en ridetur, det er nærmest som at sejle, bortset fra at man ikke selv har en rorpind.

Elefantridning hos Nosey Parker´s.

Mandag den 15. marts.

Stadig herlig varme, men varmen dæmper meget på lysten til aktiviteter, jeg gør som mange thailænder slapper af og sover, samt lidt spisning og drikning af især vand.
Jeg var lige indenom Inge og Erik, for at fortælle at jeg levede i bedste velgående. Jeg skulle bringe alle som kender dem en venlig hilsen, der er hermed gjort.

Tirsdag den 16. marts.

Det er næsten utroligt, jeg har sovet 11.30 timer i nat, derhjemme plejer jeg jo at klare det med ca. 7 timer, men det er selvfølgelig varmen der gør det.
Jeg har det ellers fint, varmen er godt for helbredet.
Men så blev jeg i dag snydt for min morgentur, for da jeg vågnede var det for varmt til at gå tur.
Sidst på eftermiddagen kørte jeg ud for at besøge schwitzeren Bernhard. For godt et år siden besøgte jeg ham, da var han igang med at bygge er meget stor villa så jeg ville nu se resultatet.
Jeg skal love for at villaen er stor, men endnu ikke helt færdig. Han har allerede sat huset til salg for ca 1.500.000 kr. og så vil han bygge noget mindre.

Bernhards villa.

Onsdag den 17. marts.

Jeg kunne ikke komme online denne dag, jeg lavede vist ikke noget særligt, jeg husker det i hvert fald ikke, men jeg har nok fået massage.

Torsdag den 18. marts.

I dag vil jeg ud og køre lidt længere på motorcyklen, for at få lidt vind på kroppen. Jeg ved, at der er et Thailandsk par (en frisørinde og hendes mand) der vil op til et af de kendte vandfald, så jeg følger efter dem og vi fik en fin dag ud af det. Vi sluttede dage med at spise sammen. Vi fik thaimad som man laver det i landsdelen Isan. Det er der de krydrer mest så det var lidt krydret, men ikke værre end jeg også kunne spise med.
Jeg har stadig problemer med at komme online. Jeg har nu konstateret, at det er min netleverandør som har ændret deres logon, så jeg må se at finde den bedste løsning.
Vandfald i mange etager.

Fredag den 19. marts.

Ja hvad skal jeg lave idag?
Jeg skal i hvert fald have massage til mine ben, de føles noget stive efter turen i går.
Det blev så dagens program.

Lørdag den 20. marts.

Foreløbig er det blevet til lidt slentring på stranden, samt et havbad i det varme havvand.
Jeg får også læst i Dan Brown "Det Forsvundne Tegn"

Søndag den 21. marts.

På "Kontoret".

Mandag den 22. marts.

I dag var jeg en tur ude og se på levende fisk, hvis man ikke vil dykke for at se dem, er der her en mulighed for at se dem i fiskesøer og akvarier. Det er et firma som ekselerer i akvariefisk til salg. Der var fisk fra de små akvariefisk til 2 meter lange hajer.
Akvariefisk i Ao Nang.

Tirsdag den 23. marts.

I dag hvor jeg jo har fødselsdag, er der kommet lidt e-mails hjemmefra.
Jeg har ikke tænkt mig at gøre dagen til en fest.
Jeg tog over til restaurant Mr. Ban, det er jo politimesterens restaurant. Han havde netop gjort klart til at spise sammen med konen og datteren, så der blev lavet plads til mig også, så det blev en hel familiemiddag.
Ban og jeg sad og mindedes da vi sidste gang var til koncert sammen, hvor vi hørte og så bandet Job2do.
Det blev en hyggelig aften.
Mr. Ban.

Onsdag den 24. marts.

Ligget i skyggen på stranden.
Sendt Erik og Inge hjem til Danmark.
Spist til aften hos Aree Ba Ba, hvor jeg fik en whitesnapper (fisk).

Torsdag den 25.marts.

Læst "Det Forsvundne Tegn" færdig, ellers ikke lavet noget som helst, bortset fra at jeg har målt temperaturer:
I solen 46 grader.
I skyggen 38 grader.
I min bungalow 37 grader.
Jeg har ellers aircon. kørende.
Med de temperaturer lærer man at slappe af og gøre alle ting langsomt.
Jeg har allerede glemt, at jeg startede dagen kl. 07.00 med 2 timers motion (gåtur).

Lidt Thailands skønhed.

Fredag den 26. marts.

Jeg var tidligt oppe i dag, så jeg besluttede at køre til Krabi på motorcykel.
Krabi er hovedbyen her i området, jeg ville ind og se på det store engros og detail marked. Jeg kan godt lide at gå rundt og se på de fremmedartede varer. Der er masser af alt godt fra havet og en mængde grønt. Som noget nyt, har de nu fået flyttet kødmarkedet fra grøntsagerne, til en ny bygning som endog har aircon. men ikke kølerum.
Der ligger lidt billeder på fotosiden.
Her til aften, fik vi pludselig en vejrændring, det trak op til torden og regn, men det var nu meget forfriskende, det varer normalt ikke så længe, så nu er det ved at være ovre.

Galangarod.

Lørdag den 27. marts.

Morgen travetur hvor jeg i dag havde kamera med, så jeg kunne lave lidt billeder af morgenlivet ved stranden.

Søndag den 28. marts.

Sov længe, så der blev ikke noget motion i dag. I løbet af dagen fik jeg en gang massage.
Morgenstemning ved bådene.

Mandag den 29. marts.

Det vejrskifte vi fik i fredags, blev til et varigt skifte. Det meget varme vejr er ovre for denne gang, vi har nu dagligt regn og torden hvilket giver noget lavere temperaturer.
Thailænderne er meget glade for skiftet, for de har ikke fået regn i 3 måneder, så alting var meget tørt. Vi kan allerede nu se forskel på planter og træer, der er blevet meget grønnere.
I morges kørte jeg til et stort indkøbscenter Lotus. Den slags centre er helt nyt her i området. Jeg ville finde mig et par nye vandresko, og det fik jeg så købt.

Tirsdag den 30. marts.

Der kommer stadig nogle kraftige tordenbyger, især hen under aften.
Men i løbet af dagen har det været fint på stranden.

Onsdag den 31. marts.

Stranden er fin og godt med sol, men igen til aften et kraftigt tordenvejr.

Torsdag den 1. april.

Aprilsnar!

Tsunami mindesmærke i Ao Nang.

Fredag den 2.april.

Jeg kørte en tur på motorcykel til Templet Tiger Cave. Jeg har været der mange gange tidligere, men det er da interessant at se hvordan det går med byggeriet af det højeste tempel i Thailand, de har bygget på det i foreløbig 10 år, jeg tror at der er mindst 10 års arbejde tilbage, men det går da fremad. De bygger kun for de penge som de kan samle ind. Det er her de har et tempel på toppen af bjerget, der er 1237 trappetrin til toppen. Jeg har tidligere været deroppe 2 gange, men nu vil jeg heller ikke prøve mere.
Dagen sluttede igen i et gevaldigt tordenvejr.

Lørdag den 3. april.
Stranddag på den lokale strand lige udenfor min bungalow.
Allerede tidligt på eftermiddagen blev det igen torden og regn.

Søndag den 4. april.
I dag vil jeg ud og se om den anden Put and Take fiskesø stadig er intakt.
Det er et smukt område, som jeg godt kan lide at fotografere.
Fiskesøen eksisterer stadig men der er ingen "Put" mere, så der er ikke meget ved at prøve lykken.
Den slags aktivitet kan tilsyneladende ikke betale sig at drive her i Thailand.
Det blev en lang køretur uden andet udbytte end den smukke natur.

Derefter kørte jeg hjem til den gamle Ao Nang Strand, hvor jeg indtog min plads på "Kontoret"-
Min kolega på et andet "Kontor" var pa plads, vi slog os sammen i anledning af det var søndag. Han er englænder og bor her i Ao Nang hele året. Det er ham der har opfundet navnet "På Kontoret".
Det er på området ved restauranten "The last Ficherman". Ejeren af den restaurant aflagde besøg hos os på "Kontoret", han ejer også nabo restauranten "The last Cafe".

Dagen sluttede med en fisk ude hos dværgene.

NB: I dag fik vi ikke regn!
Krabi Fiskesø.

Mandag den 5. april.

Jeg er i dag kommet til skade med min højre fod, det gør ondt, men alligevel er det næsten til at grine af.

Jeg stod foran min bungalow, da der kom en bille flyvende, den var stor som en eghjort (6-8 centimeter lang) den lande på mit højre ben. For at slippe af med den stampede jeg på flisen og regnede med at jeg kunne ryste den af mig, men nej den holdt godt fast. Jeg løftede så knæet meget højt op, for at trampe hårdt ned og derved slippe af med dyret. Jeg var nu så uheldig, at jeg tabte min sandal og fortsatte benets bevægelse ned mod flisen, som jeg nu ramte meget hårdt og med den bare fod. Det skulle jeg aldrig have gjort for det gjorde meget ondt.

Jeg fik sendt bud efter en til at give mig fodmassage, det lettede noget på smerten.

Tirsdag den 6. april.

Der bliver ingen motionering i dag, da min fod slet ikke er klar til det, derimod kørte jer til Ao Nang stranden og sad ”på Kontoret” hele dagen.

Jeg bestilte en udflugt til i morgen, nu vil jeg en tur på havet.

Onsdag den 7. april.

Jeg blev vækket tidligt, allerede klokken 6, og fik at vide at der havde været jordskælv ved Filippinerne, derfor var der udsendt Tsunami varsel. Da jeg kom op og i tøjet, mødtes vi i restauranten dog kun for at få at vide at varslet nu var næsten afblæst.

Dagens udflugt starter med en bustur til Phrang Nga, herfra med en longtail båd til James Bond Island, den har fået det navn fordi ”The man with the golden gun” er filmer på den ø.

Derefter fortsatte vi til et sted i mangroven Lot Noi Cave, her var der en times kanotur igennem mangroven og ind i adskillige grotter. Det var en nem tur, for der var en lokal mand med som padler. Jeg fik en kano for mig selv, de påstod det var en VIP kano, men jeg tror nu det var et spørgsmål om vægt.

Efter kanoturen, var det tid til frokost som vi fik ved at sejle ind til muslim øen Pan Yi Island. Det var en meget flot frokost, men uden øl, vi havde fået at vide, at det ville koste 4000 bath hvis vi havde øl med og drak det i restauranten.

Eftermiddagen gik med et besøg i et budistisk tempel Lot Yai Cave og badning i et vandfald.

Derefter kørte bussen os hjem igen. Der var 14 trætte mennesker i bussen. De 14 kom fra henholdsvis England, Belgien, Canada, Brasilien og så en enlig dansker.

Torsdag den 8. april.

Hvile ud efter turen i går. Fik fodmassage til min kvæstede fod, den er ved at være i orden igen.

Årsagen til, at jeg ikke har været på nettet i snart mange dage, er den, at mit månedsabonnement var udløbet.
Min internetleverandør her i Thailand var igang med at ændre deres system og det er stadig ikke muligt at betale online (Jeg tror de har problemer med at finde ud af det). Nu har jeg købt et korttids abbonnement, hvor man blot køber et kort i Seven Eleven med en pinkode.

Vejret har ændret sig tilbage til tørke og megen varme, det blev til 5 dage med aften regn og torden.

James Bond Island.

Fredag den 9. april.

Jeg har nu haft telefonisk forbindelse med mit thailandske teleselskab. Jeg forklarede dem, at de havde nogle problemer med betaling via kreditkort. De bekræftede, at det var rigtigt og bad mig prøve igen om nogle dage. Indtil videre må jeg bruge den dyre ordning, med at købe adgang på dagsbasis.

Lørdag den 10. april.

På "Kontoret" hele dagen.

Søndag den 11. april.

I dag vil jeg prøve at gå min lange morgentur igen.
Det var dejligt, men ikke godt for mit højre ben. Da jeg ikke går helt naturligt på foden, bevirkede det at jeg fik mange muskelinfiltrationer i lårmusklerne.
Det blev nødvendigt igen at få fat i en til at give fod og benmassage, hvilket lettede, men hun frarådede mig at gå længere ture de næste dage og helst ikke sidde, det er bedre at ligge ned. Det må jeg så prøve på at indrette mig efter.
Der har ikke været særlig megen interesse for min fod derhjemme i Danmark, men jeg er derimod blevet spurgt om  hvordan det gik med billen?
Jeg kan fortælle, at den overlevede. Da den forlod mit ben, faldt den ned på flisen, dog så uheldigt at den lå på ryggen og kunne ikke vende sig. Jeg hjalp den selvfølgelig med at komme på benene igen. Da jeg forlod den, sad den og sundede sig (og rystede på hovedet idet den sikkert tænkte: Hvad var det dog der skete?)
Næste gang jeg var på terrassen var den forsvundet, i stedet for var der en slange, men den forsvand så snart den så mig.
Ud fra min beskrivelse, siger thailænderne, at det sikkert var en unge af en kobraslange.
Terrassen med bille og slange.

Mandag den 12. april.

En dag af den slags som jeg kalder at lave ingen ting. ( En del på stranden).

Tirsdag den 13. april.

Det ser nærmest ud som om der udbrudt borgerkrig i Thailand, alle skyder på alle, men det er da heldigvis kun med vandpistoler og lignende. Det er en tradition for velsignelse med vand, der efterhånden har udartet sig til store vandkampe med vandpistoler, vandspande og vandslanger, men det er så deres måde at fejre det thailandske nytår (Songkran).
Deres nytår (Songkran) er ikke en festlighed som er tilknyttet kalenderen, det er vist nærmest en anledning til at holder tre dage fri. Det er endda således at de flytter på festligheden så de tre dage bliver tilknyttet en weekend.
Her i Ao Nang har politiet afspærret vejene, således at hovedvejen gennem området er blevet ensrettet. Det vil sige, at der er en ca 10 kilometer rundkørsel, hvor trafikken kører tæt, og består hovedsageligt af "vandvogne" og motorcykler.
Langs vejen har huse, forretninger, restauranter m.v. indrettet vandstationer, og så foregår kampen mellem den faste og den kørende del af befolkningen.
Os på motorcykel er helt fortabt i dette ræs, for vi fik vand fra begge parter, og når trafikken gik i stå blev vi smurt ind i creme og talkum.
Jeg tog kun en enkelt tur, hvorefter jeg satte mig sammen med nogle taxichaufører og så på morskaben, og slukkede tørsten med nogle pilsnere, de havde masser af forsyninger af mad, så det blev til en hyggelig Songkran.

Onsdag den 14. april.

Festlighederne fortsætter som i går, men jeg holder mig på afstand i dag.
Jeg planlægger for øvrigt at tage på havet i morgen, nærmere om det i morgen.
Songkran festligheder.

Torsdag den 15. april.

Jeg kom alligevel ikke på havet i dag. Jeg blev frarådet at tage ud til øerne, for i anledningen af Songkran er der mange thailænder som søger ud på disse turistmål, så der vil være meget overfyldt.

Jeg tog i stedet for på tur på motorcykel, og kørte til Klong Moung, det er en by som Ao Nang, men endnu ikke så udbygget med turisme, så der er stadig muligt at møde fiskere som kommer ind fra fiskeri, og som det fremgår af fotos, så fanger de blæksprutter som bliver lagt til tørring i solen.

I morgen tager jeg så på den planlagte tur til Koe Hong-
Soltørring af blæksprutter.

Fredag den 16. april.

I dag står det på en tur med en longtailbåd.
Vi sejlede først til Koh Hong, som har en næsten lukket lagune som man kan sejle ind i og svømme rundt i, i hvert fald når der er højvande og det var det denne gang. Jeg har været der mange gange før, men har aldrig sit så høj en vandstand, vandstanden kan variere op til 3 meter.
Derefter til Koh Hong badestrand, men på grund af højvandet var der faktisk ingen strand kun vand op til skovkanten. Det er et udmærket sted at snorkle for der er masser af fisk. Man behøver ikke at snorkle man kan blot stå i vandet og fodre fiskene, de kommer og spiser af hånden.
Der har tidligere været mange koraller i det område, men de blev ødelagt af den store tsunami i 2004.
Koh Hong er meget præget af tsunamien, alle de både der af den store bølge blev kastet op i skoven ligger der endnu. De skal være et minde om naturens kræfter og nu må naturen selv tage sig af resterne, samtidig er de et minde om dem der her omkom som følge af naturkatastrofen.
Her på Koh Hong fik vi en dejlig frokost inden turen fortsatte.
Næste ø var Koh Lading, også kaldet Paradis Øen.
På hjemturen gjorde vi stop ved Koh Dan. Det er en meget lille ø, som man ikke kan gå i land på, men der blev snorklet og kikket på fisk. Jeg var ikke i vandet her (heldigvis) for der var også brandmænd, så flere af svømmerne blev forbrændt af brandmændenes lange tråde. Det var en kedelig afslutning på dagen for dem det gik ud over.

Lørdag den 17. april.

Hvilede ud efter gårdsdagens tur.
Koh Hong med højvande.

Søndag den 18. april - onsdag den 21. april.

Hovedsageligt strandliv, som det fremgår af billedet, så har jeg foretaget et studie af strandens små krabber. Det er da noget af et kunstværk de frembringer.
Jeg har også været med til at samle muslinger. Jeg bemærkede at thailænderne gik og samlede noget på stranden, det viste sig at være meget små muslinger på størrelse med menneske fingernegle. Muslingerne skulle bruges til spisning efter tilberedning. Jeg har forøvrigt selv engang tilberedt nogle sådanne, engang vi var i Portugal.
De er meget sjove at samle for de skylles ind fra havet, og når de ligger på sandet har man ca. to sekunder til at samle dem op, ellers har de vibreret sig ned i sandet, man kan selvfølgelig prøve at grave dem op, men så er næste bølge oppe på stranden.

Jeg fik besøg af en tidligere omtalt frisør og hendes mand, de har lukket forretningen og flytter til et sted nær Bangkok. De kom for at sige farvel, det var da meget pænt af dem.
Og så er jeg igang med at læse selvbiografien "PU YI Den sidste kejser". Den er skrevet af kinas sidste kejser, og er iøvrigt filmatiseret.

Småkrabber på stranden.

Torsdag den 22. april.

Stranddag igen.
Om aftenen besluttede jeg mig for at spise på en restaurant på Ao Nang hovedgaden. Der kan man sidde og se på alle turisterne som spadserer/slæber sig forbi, men så betaler man også ca. dobbelt pris for maden i forhold til restauranter udenfor bycenteret.
Medens jeg sad og spiste kom der en gademusikant og stille op lige foran hvor jeg sad. På billederne kan i se, at det ikke var en helt almindelig gademusikant.

Fredag den 23. april.

Temperaturen stiger og stiger, jeg målte i dag temperaturen. I solen var den 48 grader, i skyggen 37 grader. Vander er også meget varmt, det er varmere end kropstemperaturen altså over 37 grader.
Til aften skete der dog en vejrmæssig ændring efter torden og regn.

Jeg er blevet klippet i dag, det er jo til at overkomme, idet jeg måtte betale 100 bath altså 15-16 kroner, men så fik hun også 3 kroner i drikkepenge.
Gademusikant i Ao Nang.

Lørdag den 24. april - tirsdag den 27. april.

Jeg begynder nu at indstille mig på, at det snart er hjemrejsetid. Er lidt rundt og sige farvel til dem jeg har talt mest med under mit ophold her.
Ellers går tiden med ophold på stranden, samt køre lidt rundt og se på hvad der foregår af ændringer i området. Her er meget vejbyggeri eller rettere udvidelse af veje.

Jeg regner ikke med at få problemer med at komme hjem på fredag, selvom der er mange hundrede danskere som er strandet her i Thailand på grund af aflyste fly medens der var islansk vulkansk aske i atmosfæren.
Aften i Ao Nang.

Onsdag den 28. april.
Dette bliver den sidste melding på denne side, for nu pakker jeg den bærbare, og gør klar til at rejse hjem.
Jeg har bestilt transport til i morgen klokken 17.00 for at køre til Krabi Airport.
I dag har jeg fået massage for sidste gang under dette ophold, og så har jeg været rundt til vennerne for at sige farvel for denne gang.

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...

per hansen | Svar 03.04.2010 12.28

Også god påske til dig, det der er tilbage. Lyder som et dejligt driverliv, utroligt at halvdelen nu er gået. Ha' det fortsat godt. Hilsen Per.

Søren Nymand | Svar 24.03.2010 00.00

Hej Jørgen. Så lige din side. Tillykke med fødselsdagen! - På vegne af os i Hymer Klubben
I ønskes en forsat rigtig god rejse! Mange hilsner, Søren Nyman

Helle | Svar 11.03.2010 14.51

Hej ! Vi har lavet en hilsen i din gæstebog !!! Knus Solveig og Helle

Per Albrecht Hansen | Svar 09.03.2010 18.14

Dejligt at høre fra dig, se billeder og fornemme livets gang.
Forøvrigt en fed hjemmeside, den vil jeg studere grundigt.
Må vinteren snart slippe sit tag her.

Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

23.03 | 21:51

Kære Jørgen
vi ønsker dig et stort tillykke med fødselsdagen, håber at du har det godt.
savnede dit julebrev, som du jo har skrevet de sidste mange år. Kh. Ann

09.01 | 20:20

Hej Anette
Tak for kommentarer.
Det var så den historie, idag lever jeg som enkemand i Thailand, men jeg har stadig min campingvogn i Danmark.
Hilsen
Jørgen Ulm

09.01 | 17:03

Jeg faldt tilfældigt over din historiske camping bog Sjovt at genopfriske hvordan det var. En fin måde at vise udviklingen på. Tak for kigget

23.06 | 18:25

flot side
www.in-joy.dk

Du kan lide denne side
Hej!
Prøv at lave din egen hjemmeside ligesom mig! Det er nemt, og du kan prøve det gratis